'ביג' מרחיבה את חילול השבת גם לחיפה

    אבי יעקב No Comments on 'ביג' מרחיבה את חילול השבת גם לחיפה
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה על השבת: בימים אלו נודע כי 'ביג' עומדת לפתוח את הקניון החדש הממוקם בצומת הצ'ק פוסט שבחיפה, כאשר גם שם מבססת החברה את פעילותה על פתיחה בשבתות. יתירה מזאת: בשבועיים הראשונים לפתיחת הקניון תתקיים חגיגת פתיחה מיוחדת שבה אמורים ליטול חלק כ-20,000 לקוחות שאמורים להגיע לקניון בעצם יום השבת ולגרום בכך לחילול שבת המוני שכמותו לא היה באיזור.

    לאור התפתחויות אלו פנו בבד"ץ רבני הקריות באשדוד במכתב מיוחד לחברת ביג שבה הבהירו כי הציבור החרדי לא יעבור בשתיקה על הצעד, וכי פרט לסנקציות הכלכליות שיוצאות כעת לדרך יתקיימו משמרות מחאה מול קניוני 'ביג'. במכתב שנשלח לחברה הבהיר מזכיר וועדת הרבנים כי "שקולה השבת כנגד כל המצוות, ו'אות היא לעולם ביני ובין בני ישראל', וכי המחלל שבת בפרהסיה דינו כגוי גמור כפי שפסק הרמב"ם בסוף הלכות שבת", כך שההשלכות יהיו בהתאם.

    במקביל, ולאחר חודשים ארוכים שבהם שקדו חברי בד"ץ 'רבני הקריות' בבדיקת כשרותם של מסלולי ההשקעה השונים בחברות הביטוח, בתי ההשקעות, קרנות הגמל והפנסיה, כאשר במקביל הועברו הודעות אזהרה לחברות השונות כי הציבור החרדי לא יסבול את המשך הפגיעה בכבודה של השבת – הגיעה המערכה לשלב המעשי כאשר הציבור כולו נקרא לתת את ידו ולפעול למען שמירת השבת.

    מחר תתפרסם קריאת רבני הבד"ץ אליה הצטרפו יתר בתי הדין הפועלים בתחום והם קוראים לציבור למשוך את ההשקעות והפוליסות מהחברות שקיים חשש איסור בפעילותן, ולהעבירן לחברות שפעילותן עומדת תחת פיקוח, כך שאין חשש כי המשקיעים ובעלי הפוליסות יעברו על איסורי שבת, ריבית ואיסורים נוספים הכרוכים בהשקעה.

    במכתב המיוחד המתפרסם היום מגלים רבני הבד"ץ את דעתם כי קרנות 'גלאט הון' שפעילותן מפוקחת תחת עינם הבוחנת של רבני 'ועד ההלכה להשקעות וקרנות' שע"י דייני בתי הדין של מרן הגר"ש וואזנר זי"ע ויבלחט"א מרן הגר"נ קרליץ שליט"א, נמצאו כשרים למהדרין ויש להעביר אליהם את הפוליסות וקרנות הפנסיה. זאת, כדברי רבני הבד"ץ, במטרה להימנע מ"חששות של איסורי ריבית, חילולי שבת ולפני עור ובחילול ה' הנעשה ע"י גופים הנ"ל בהשקעות במיזמים שיש בהם חילול קדשי ישראל".

    אשדוד

    לצעד זה קדמה עבודתם של חברי ועדת הרבנים המיוחדת שמונתה לנושא בידי הבד"ץ שבחנו במהלך החודשים האחרונים את הפעילות בשוק ההון לעומקה, והם אשר "בדקו באופן מעמיק את כל הפרטים ההלכתיים, ונמצא שקרנות 'גלאט הון' הינם מפוקחים באופן שההשקעות בהם הינם באופן דלכתחילה, וכבר סמכו ידיהם עליהם מגדולי פוסקי דורנו שליט"א ואכן זוכים הם לברכת שמים בתשואות גבוהות ביחס לקרנות אחרות".

    ועתה, "כפי שסוכם ביננו עם רבני הפיקוח של 'גלאט הון', נוסף הידור חשוב שלא ישקיעו גם במסלולים כשרים בחברות המשקיעים אחוזים גבוהים במקומות המחללים שבת. אשר על כן יום בשורה הוא לכל החרדים לדבר ה', כאשר נמצאה הדרך להשקעות בטוחות שאין בהם חששות איסורים וחלק בחילול קדשי ישראל רח"ל".

    לאור התפתחות מבורכת זו מגלים רבני הבד"ץ כי "הננו לגלות דעתנו לכל הבאים להשקיע, להעדיף את ההשקעות המפוקחים ע"י 'גלאט הון', ועל סוכני הביטוח לכוון את לקוחותיהם להשקעות הנ"ל". עוד מציינים הרבנים כי "מלבד עצם שאלת האיסור, בודאי יש בזה משום קידוש שם שמים להעביר ההשקעות לקרנות המפוקחים, ובפרט כיום שהמערכה נטושה על קדשי ישראל בהתרבות חילולי שבת בפרהסיא הנעשים ע"י הקניונים הגדולים שכספים רבים של יראי ה' מושקע בהם".



    0 תגובות